duminică, 29 aprilie 2007

Staţii de lucru - Configurare II

...

Deschidem un terminal şi utilizăm linia de comandă pentru a continua configurarea.
Mai întâi descărcăm şi instalăm două programe.

adminsis@WKS000:~$ sudo apt-get install smbfs fusesmb

După încheierea instalării configurăm câteva opţiuni utile (în liniile de mai jos "adminsis" şi "secret" se vor înlocui cu numele de utilizator, respectiv parola aferente fiecărei staţii de lucru):

adminsis@WKS000:~$ sudo adduser adminsis fuse
adminsis@WKS000:~$ sudo chmod u+s /usr/bin/smbmnt
adminsis@WKS000:~$ sudo chmod u-s /usr/bin/smbmount
adminsis@WKS000:~$ sudo chmod u-s /usr/bin/smbumount

Creăm două dosare noi:

adminsis@WKS000:~$ mkdir Network
adminsis@WKS000:~$ mkdir .smb

Observăm că cel de-al doilea dosar are un punct înaintea numelui. Aceasta înseamnă că este un dosar ascuns ce nu va fi afişat în mod normal în managerul de fişiere.
Dosarul Network va funcţiona într-un mod asemănător cu "Network Places" din Windows.
Dosarul .smb va stoca fişierele de configurare necesare.

Creăm un fişier nou în interiorul acestui dosar:

adminsis@WKS000:~$ gedit .smb/fusesmb.conf

Comanda de mai sus va deschide un fişier gol în editorul de texte. Introducem liniile de mai jos în acest fişier.

[global]
username=adminsis
password=secret
interval=5


După introducerea liniilor de mai sus, salvăm fişierul şi închidem editorul de texte.
Următorul pas constă în securizarea acestui fişier:

adminsis@WKS000:~$ chmod 600 .smb/fusesmb.conf

Programul fusesmb este cel care va avea sarcina să scaneze reţeaua şi să introducă în dosarul LAN legături către dosarele partajate găsite. De aceea, trebuie să ne asigurăm că acest program este iniţializat la fiecare pornire a sistemului:

Accesăm opţiunea "Sessions".


Din tab-ul "Startup Programs" vom crea un nou program pe care-l putem numi după inspiraţia de moment. Comanda pentru acest program trebuie să fie:

fusesmb /home/adminsis/Network

Atenţie ! - În linia de mai sus "adminsis" trebuie înlocuit cu numele de utilizator specific fiecărei staţii de lucru pe care se face configurarea.

După ce închidem utilitarul de configurare a opţiunii "Sessions", este momentul să punem în aplicare configurările de până acum.
Pentru aceasta este necesar să restartăm staţia de lucru.

Selectăm opţiunea "Quit"...

şi apăsăm butonul... "Restart".

Niciun comentariu: