duminică, 29 aprilie 2007

Staţii de lucru - Configurare III

După repornirea staţiei de lucru programul fusesmb va începe să lucreze fără a mai fi nevoie de alte intervenţii. Descoperirea dosarelor partajate durează, de obicei câteva minute.
Vom folosi acest timp pentru a crea un cont de e-mail pentru utilizatorul ce va lucra pe respectiva staţie.

Accesăm în browser interfaţa de administrare a serverului de e-mail.
Din secţiunea "Addresses" selectăm opţiunea "Accounts".
Pentru a adăuga un cont folosim butonul "New".


Completăm câmpurile formularului cu datele utilizatorului şi confirmăm crearea contului cu butonul "Finish".

Pentru a testa valabilitatea contului de e-mail proaspăt creat accesăm în browser adresa http://int.lxpro.ro:81.

Introducem numele de utilizator (inclusiv domeniul pe care a fost creat contul) şi parola.


Acesta este clientul de e-mail.

După crearea contului de e-mail este momentul să verificăm dacă avem posibilitatea de a accesa dosarele partajate.


După cum se poate vedea dosarele partajate au fost descoperite de utilitarul fusesmb şi pot fi accesate prin intermediul managerului de fişiere.

Aşa cum s-a putut observa în pasajele precedente, o serie de configurări pot fi efectuate doar dacă se introduce parola de utilizator, aceasta fiind o măsură de prevedere pentru a asigura integritatea sistemului de operare.
Desigur, un administrator de reţea precaut nu va dori să încredinţeze utilizatorilor obişnuiţi această parola.
Pentru a permite utilizatorilor obişnuiţi să utilizeze staţia de lucru fără a cunoaşte parola, vom automatiza procesul de login.


Accesăm opţiunea "Login Window".


Întrucât şi această opţiune are implicaţii asupra integrităţii sistemului, vom introduce parola pentru autentificare.


În tab-ul "Security" bifăm opţiunea "Enable Automatic Login" şi selectăm utilizatorul din lista derulantă.

Notă: Dacă administratorul consideră că logarea automată în sistem este nesigură, va trebui să creeze un alt cont de utilizator căruia să-i anuleze dreptul de administrare a sistemului.
Astfel, acest utilizator va trebui să introducă o parolă pentru lansa interfaţa grafică a sistemului dar nu va putea utiliza această parolă pentru operaţiuni de administrare.

Desigur, pentru noul utilizator fusesmb va trebui reconfigurat astfel:
- creearea celor 2 dosare.
- creearea fişierului de configurare şi introducerea datelor specifice utilizatorului.
- securizarea fişierului de configurare.
- configurarea lansării automate în execuţie la pornirea sistemului.

Întrucât celelelalte elemente necesare unei staţii de lucru (suită office, etc.) au fost instalate odată cu sistemul de operare, putem considera încheiată operaţiunea de configurare.

Niciun comentariu: